Logopedė
Logopedinės pagalbos paskirtis - teikti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų.
Elektroninio pašto adresas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Lankyti mokymai:
- 2024-02-27 „Sensorinių erdvių kūrimas atsižvelgiant į skirtingus vaikų poreikius“.
- 2024-02-27 „Vizualinės pagalbos kortelės įtraukiajame ugdyme: kaip tinkamai jas naudoti?“.
- 2024-02-27 „Koks yra mokytojų padėjėjų vaidmuo šiuolaikinėje mokykloje?“.
- 2024-06-17 „Įtraukusis ugdymas“, kuriame plėtojo bendrąsias ir profesinio tobulėjimo kompetencijas.
- 2024-08-29 „Efektyvi komunikacija /bendravimas/ emocinis intelektas“, kuriame plėtojo emocinio intelekto kompetenciją.
Logopedės veikla:
- Įvertina mokinių kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus, specialiuosius ugdymosi poreikius mokykloje.
- Siūlo skirti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų: sąrašą mokinių, kuriems numato teikti specialiąją pedagoginę (logopedo) pagalbą, suderina su mokyklą aptarnaujančia pedagogine psichologine tarnyba ir teikia tvirtinti mokyklos direktoriui, o jam šį sąrašą patvirtinus, pateikia mokyklos vaiko gerovės komisijai.
- Sudaro individualiąsias, pogrupines ir grupines specialiųjų poreikių mokinio/mokinių kalbos ugdymo programas, jas taiko.
- Konsultuoja mokytojus, mokinių tėvus ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese specialiosios pedagoginės pagalbos mokiniams teikimo klausimais.
- Rengia ir naudoja mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių kalbėjimo ir kalbos sutrikimų lavinimui.
- Dalyvauja vaiko gerovės komisijos veikloje, kvalifikacijos kėlimo renginiuose.
- Tvarko ir pildo savo darbo dokumentus.
- Šviečia mokyklos bendruomenę aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūri į specialiųjų poreikių mokinius.
Logopedinių pratybų metu:
- atliekama artikuliacinio aparato mankšta;
- ugdomas girdimasis suvokimas ir kalbinė klausa;
- mokoma taisyklingos garso artikuliacijos;
- mokoma taisyklingo garsų tarimo bei diferencijavimo;
- mokoma žodžių garsinės analizės ir sintezės;
- ugdomas kalbos gramatinis taisyklingumas;
- formuojami regimieji erdvės ir laiko vaizdiniai;
- lavinami smulkiosios motorikos judesiai;
- plečiamas žodynas;
- ugdoma rišlioji kalba.